Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse.
Godkänn
PR och påverkan
TCO:s andra, påkostade video om partsmodellen har setts flera hundratusen gånger.

Tema PR och påverkan

Hur ska arbetsmarknadens parter navigera i det nya medielandskapet när de vill få ut sina budskap eller värva nya medlemmar? Vi har tittat närmare på några kampanjer med stort genomslag, pratat med en forskare och även tittat tillbaka på en framgångsrik strategi med över 40 år på nacken.
17 mar 2015

Fack och arbetsgivare öser ut pengar på reklamkampanjer, inte minst i sociala medier. Den moderna informationsfilmen ska vara fyndig, rolig och så tydlig som möjligt.

I framtiden kan tio sekunder vara all den tid man har på sig för att föra ut sitt budskap. Plattformar som Twitter och Instagram pressar ner budskapens omfång till ett minimum, även om basen fortfarande  måste vara utredningar, rapporter och tunga faktaunderlag. Något annat och kanske häftigare budskap ligger bara ett klick bort, vilket är en tuff utmaning. Men när någon lyckas, som TCO gjorde med videon Business like a Swede, blir genomslaget enormt.

 

17 mar 2015
Nyheter
De viktigaste nyheterna två gånger i veckan
Copyright © Arbetsvärlden 2017 | Linnégatan 14
114 94 Stockholm
Telefon 08-782 93 12 | red@arbetsvarlden.se
Ansvarig utgivare: Mikael Feldbaum
Arbetsvärlden ges ut av Tjänstemännens
Centralorganisation, TCO.