Nu börjar samtal om snabbspår för nyanlända

16 mar 2015 | 11:02
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

I morgon tisdag har regeringen sitt första trepartssamtal om ett snabbspår för att nyanlända fortare ska etablera sig på arbetsmarknaden, något som Arbetsvärlden har berättat om tidigare. Enligt planen börjar arbetsmarknadsminister Ylva Johansson med att träffa centralorganisationerna på arbetsmarknaden.

Därefter kommer regeringen diskutera mer konkreta branschlösningar och fortsätter därför samtalen med parterna inom olika sektorer: industri- och byggsektorn, samt privat och offentlig tjänstesektor.

16 mar 2015 | 11:02
Prenumerera på Arbetsvärldens nyhetsbrev
Få koll på de senaste nyheterna och åsikterna om arbetsmarknaden!

Genom att skicka in det här formuläret godkänner jag att Arbetsvärlden sparar mina kontaktuppgifter