Allt fler kvinnliga chefer

12 sep 2016 | 11:18
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Det blir vanligare och vanligare med kvinnliga chefer i Svenskt Näringslivs medlemsföretag, visar en ny rapport från arbetsgivarorganisationen. Andelen kvinnor som är chefer på mellannivå har ökat från 25 till 43 procent sedan 2004. De högsta cheferna är dock alltjämt män, endast 17 procent kvinnor återfinns på toppositioner.

12 sep 2016 | 11:18
Prenumerera på Arbetsvärldens nyhetsbrev
Få koll på de senaste nyheterna och åsikterna om arbetsmarknaden!

Genom att skicka in det här formuläret godkänner jag att Arbetsvärlden sparar mina kontaktuppgifter